Subject: FW: Liiklusuuringu programm
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 28 Mar 2024 15:30:31 +0200

Palun reg

From: Kaili Tuulik <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 28, 2024 9:28 AM
To: Marek Lind <[email-masked]>; Krista Einama 
<[email-masked]>
Cc: Rain Koort <[email-masked]>
Subject: FW: Liiklusuuringu programm

Tere

Edastan Rain Koort kirja, kus on saadetud liiklusuuringu programm 
ülevaatamiseks ja kinnitamiseks.

LugupidamisegaKaili Tuulik

planeeringute koordinaator

GSM  <tel:+372%205193%200660> +372 5193 0660

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee <http://www.sauevald.ee>

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Rain Koort <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 28, 2024 8:31 AM
To: Kalle Pungas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Andres Laisk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Cc: Triin Masing <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Kaili Tuulik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Indrek Pikk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Robert Peterson | K-Projekt <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Inga Hansaar | K-Projekt 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Aivar Kempi 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Liiklusuuringu programm

Tere!

Edastan liiklusuuringu programmi ülevaatamiseks ja kinnitamiseks:

Saue linna raudteeülese ala DP liiklusuuringu peamisteks eesmärkideks on:

*	maakasutuse muutusest lisanduva liikuvusnõudluse ja -sageduste 
prognoosimine;
*	lisanduva liiklusnõudluse modaaljaotuse stsenaariumite koostamine (2 tk);
*	planeeringu- ja selle lähiala teedevõrgu läbilaskvuse hindamine;
*	planeeritud teedevõrgu realiseerimisel autoliikluse ümberjaotumise 
analüüs;
*	ettepanekute tegemine DP tänavate ja ristmike tehniliste lahenduste 
koostamiseks.

Liiklusuuringu koostamisel kasutatakse teedevõrgu makromodelleerimise 
tarkvara PTV Visum. Alusmudeliks on K-Projekt AS Tallinna ja Põhja-Harjumaa 
liiklusmudel, mis baseerub 2022. a teedevõrgul ja liiklusmahtudel (Telia 
mobiilpositsioneerimise andmed).

Liikluse modelleerimisel koostatakse kolm hommikuse tipptunni stsenaariumi:

1.	Olemasolev olukord.
2.	Lisanduv teedevõrk ja liiklusnõudlus liikumisviiside modaaljaotuse var 1: 
ühistranspordi ja kergliikluse kasutamine on tänasega võrreldes suurem; 
muutuse määr selgitatakse arengukavade alusel uuringu koostamisel.
3.	Lisanduv teedevõrk ja liiklusnõudlus liikumisviiside modaaljaotuse var 2: 
tänase modaaljaotuse järgi (sõiduautode suurem kasutamise määr kui var 1).

Olemasoleva olukorra liiklusmudel kalibreeritakse uuringu alal (DP- ja selle 
lähiala) varem koostatud liiklusloenduste ja täiendavate liiklusloenduste 
abil.

Tuleviku liiklusmahte prognoositakse kavandatud parkimiskohtade arvu ja 
hoone sihtotstarbest lähtuva parkimiskoha kasutusmäära kaudu.

Elamute parkimiskoha kasutusmäär (ingl k triprate) ehk sõitude arv ühe 
parkimiskoha kohta tipptunnil selgitatakse Saue sarnase maakasutuse näitel 
ühe töönädala pikkuse lühiuuringuga.

Siht- ja lähtekoha maatriksina (ingl Origin Destination Matrix) kasutatakse 
liiklusmudeli infot (Telia mobiilpositsioneeringu andmed Saue elanike 
tänaste liikumiste kohta). Planeeringuga lisanduvad tõmbepunktid lisatakse 
tuleviku stsenaariumite mudelisse.

Üldine liikluskasv teedel leitakse Transpordiameti baasprognoosi metoodikast 
lähtuvalt.

Prognoosaasta on 2034.

Liiklusuuring esitatakse aruandena.

Kaili, kas saaksid palun sama edastada transpordiametile?

K-Projekt saaks alustada tööd 08.04 ja ei tahaks seda kuupäeva edasi lükata.

Tervitades/ Best regards
Rain Koort
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5303 5356
www.estera.ee <http://www.estera.ee>